Stenhus i framkant

H+H har levererat lättbetong till de tre toppmoderna radhusen som har uppförts på en lugn återvändsgata längst fram på Landborgskanten i Helsinborg. Radhusen har gedigen murad stomme och bjälklag i betong. Arkitekturen är stram och stilren och fasaden är vit och slätputsad och har vacker grå klinkerbeklädnad. Alla radhusen har väl tilltagna terrasser och stora glaspartier mot havet.

Planlösningen är öppen och funktionell med ett minimalistiskt anslag. Alla ingående material håller högsta kvalitet och färgskalan är sober och elegant. Entréplanet består av en rymlig hall, ett eller två sovrum med utgång till altan i väst, klädkammare samt duschrum/tvättrum. En trappa upp ligger det stora köket som flyter ihop med vardagsrummet i en stor social yta. Genom de fyra stora glaspartierna har man en vidsträckt utsikt över sundet. Penthousevåningen består av ett master bedroom med utgång till en stor balkong i väst, ytterligare ett sovrum med balkong och morgonsol, badrum samt klädkammare.

www.hplushs.se