STO

Sto är ett av Europas ledande företag när det gäller systemlösningar och produkter inom Fasad, Interiör, Betong och Golv. Vi erbjuder system och produkter för hela byggprojektet: smarta fasadsystem med ett stort urval av ytbeläggningar, såsom puts, natursten, tegel och glas. På insidan har vi lösningar för akustik, interiör och golv.

Vår tanke är att man inte kan skapa framgång enbart genom att ha en bra produkt. Det handlar i lika stor utsträckning om kompetens kring tillämpningar, insikter om verkligheten och förmågan att leverera helhetslösningar. Därför finns vi med som en nära partner i ditt byggprojekt från idé till genomförande. Vi backar upp projektet och effektiviserar beslutsprocessen genom kvalificerat stöd kring design, arkitektoniska möjligheter, teknik och tillämpningar. Det är garantin för ett lyckat projekt.

Kombinationen av vår erfarenhet och vårt fokus på innovation hjälper dig att få kreativa lösningar med hög kvalitet. Dessutom får byggnadsobjekten en längre livstid, underhållskostnader sänks och miljöavtrycket minskar. Vi hittar lösningar som passar just ditt byggprojekt. Det är vad vi kallar omsorgsfullt byggande.

Sto Scandinavia AB ingår i den tyska koncernen Sto SE & Co. KGaA, vars historia tar sin början redan 1837. Idag finns vi över hela världen. Koncernen har ca 5 200 medarbetare och omsätter 1,2 miljarder euro. 1987 startades Sto Scandinavia AB med dotterbolag i Norge, Danmark och Finland och försäljningsagenter på Island och i Estland.

www.sto.se