Arkitektritade stenhus

Att bygga sitt hus i sten möjliggör kreativa och flexibla lösningar för såväl arkitekten som ritar stenhuset som för hantverkarna som bygger det. När du bygger ett stenhus kan du vara med och utforma såväl planlösning som invändig och utvändig design utifrån din egen vision och med de funktioner du behöver för din livsstil. Genom spännande planförskjutningar, pelareffekter, takkonstruktioner, sneda vinklar och mjuka bågar formar du ditt nya stenhus. Genom att på detta sätt utnyttja materialets egenskaper och flexibilitet fullt ut kan du skapa unika ljusinfall och nivåskillnader som bidrar till att ge varje rum sin speciella karaktär. Och viktigast av allt, det är möjligt att tillföra boendet ny funktionalitet och ett tidlöst bruksvärde, en chans att bygga ett stenhus med kvalitet.

Genom att bygga i sten kan var och en uppfylla sina husdrömmar om elegans, funktion och miljöriktiga material. Stenmaterialet gör det möjligt för dig att bygga ett nytt hus utan kompromisser. Målet är enfamiljshus i sten med vackra, individuella och miljöriktiga lösningar.

Vackra, putsade fasader är något helt naturligt på ett stenhus. Med stenväggar kan man bygga precis vilken villa som helst – det finns inga begränsningar. Väljer du väggar i stenmaterial får du en slät insida som är enkel att ytbehandla och renovera, till exempel vid omtapetsering, och på utsidan en vacker fasadyta med armerad puts. Det hela hänger bara på hur materialet utnyttjas, formas och efterbehandlas.

En nöjd kund är alltid roligt att få komma hem till och dokumentera. Våra stenhuskunder är oftast mer än nöjda med både processen att bygga och sedan leva i sina stenhus. Läs gärna våra trevliga reportage och ta steget till ett liv i ett stenhus tillsammans med någon av våra medlemmar.